Postai üzleti ügyintéző
Közlekedés és szállítmányozás ágazat képzése, amely érettségivel és technikus szintű szakképzettség megszerzésével zárul.
A postai üzleti ügyintéző feladatai közé tartozik a postai és pénzforgalmi szolgáltatások nyújtása, az ügyfelek által a postára bízott küldemények felvételétől a postai szolgáltatónál történő kezeléséig. Segíti az ügyfelek eligazodását a postai egyéb szolgáltatások (befektetések, áruk, közvetített szolgáltatások) közötti választásban. Ügyfélkapcsolati és háttér tevékenységet egyaránt végez, a számára segítséget nyújtó informatikai rendszerek használatával.
Ajánlott minden fiatal számára, akit érdekelnek az ügyfélkapcsolati tevékenységek a postai szolgáltatások területén az ügyfelek elégedettségének növelése érdekében.
KOMPETENCIAELVÁRÁS
Határozottság, tolerancia, empátia, segítőkészség, udvariasság, szorgalom, precizitás, önfegyelem.
A SZAKKÉPZETTSÉGGEL RENDELKEZŐ
- kapcsolatot tart a postára érkező ügyfelekkel, támogatja őket a szolgáltatások igénybevételében;
- kezeli a postán a pénzeket, értékeket, a támogató rendszerek segítségével;
- felveszi az ügyfelek által feladott levél-, csomag küldeményeket;
- elfogadja a befizetéseket, kifizeti az utalványokat;
- a megbízásból végzett banki-, biztosítási befektetésekkel, megtakarításokkal, állampapírokkal kapcsolatosan ügyfél tájékoztatást nyújt, értékesíti azokat;
- elvégzi a munkatársak napi elszámolását;
- eladja a postán forgalmazott termékeket, például sorsjegyet értékesít;
- a szolgáltatások nyújtását támogató informatikai rendszereket kezeli.
ISKOLASPECIFIKUS INFORMÁCIÓK A KÉPZÉSHEZ
Szakmaazonosító: 5 1041 15 07
- akit érdekelnek az ügyfélkapcsolati tevékenységek a postai, pénzügyi szolgáltatások területén az ügyfelek elégedettségének növelése érdekében.